Pierre Bouvier o streamovacích službách a honorářích


Velmi zajímavý článek od Davida Frienda z The Canadian Press byl dnes zveřejněn na serveru CTV news. Článek se zabývá strastmi novodobých hudebníků, kteří nejsou přímo na špičce žebříčku hudebního úspěchu, a které se týkají toho, že tito umělci nejsou schopni získat dostatečné honoráře z dnes tak populárních streamovacích služeb, jakými jsou například Spotify nebo Apple Music. Článek zmiňuje například fakt, že někteří umělci, kteří byli dokonce nominováni na kanadské ocenění Juno, běžně dostávají ze Spotify šeky třeba na pouhé „3 centy“ za to, že je jejich hudba přehrána na Spotify i tisíckrát. Možnost distancování vlastní hudby z takovýchto streamovacích služeb (jak učinila v minulosti například Taylor Swift), by však pro tyto umělce znamenalo především ztrátu možnosti ukázat svou hudbu případným novým posluchačům.

Pierre Bouvier ze Simple Plan byl v tomto článku mnohokrát citován, jak vysvětluje, proč se kapela jako Simple Plan cítí bezmocná, co se týče podobných hudebních streamovacích služeb, a to i přesto, že na nich dosahují milionů digitálních přehrání.

„Kapely jako my stojí na postranní čáře. Nemáme žádnou moc něco změnit. Na těchto službách prakticky nemůže kapela nijak vydělat, pokud není v tom nejvyšším jednom procentu, a pokud nemá na kontě miliardy přehrání… pak už by se v penězích topila. Ale pokud máš na kontě milion streamů… nebo i 10 milionů… moc peněz ti to nevydělá.“

Podle tohoto článku je to také „důvod, proč je Pierre Bouvier o to méně optimistický pro příští generaci muzikantů, kteří doufají, že je hudba uživí.“

„Přijde mi, že kdyby mi moje děti právě teď řekly, že chtějí dělat muziku, řekl bych jim: ‚Zapomeňte na to.“‚