RECENZE SimplePlan.cz: První evropská ochutnávka NPNHJB turné – SP zahráli v Berlíně a Hamburku

Simple Plan odstartovali evropskou část svého No Pads, No Helmets… Just Balls turné k 15. výročí vydání jejich první desky, a to v neděli v neměckém Berlíně a následně v pondělí v Hamburku.

Chystáte se někam do Evropy také na toto NPNHJB turné? Tak se připravte na spoustu potu, noostalgie, hlasitého zpěvu davu, mávání rukou, crowdsurfování.. a jak ukázal Hamburk – také pořádné pogování.

Horké počasí v Německu eskalovalo již několik dní před prvním koncertem Simple Plan tohoto turné v Berlíně a fanoušci tak museli venku čekat až v 33°C vedrech. První fanoušci, kteří měli možnost v neděli nahlédnout dovnitře haly byli jako vždy účastníci soundchecku, kteří zastihli kapelu na jejich první evropské zvukové zkoušce, které právě z důvodu nutnosti vše před turném pořádně nacvičit, byla pěkně dlouhá. Podívejte se například na následující krásný moment, kdy Jeff na pódiu přivítal malou holčičku:

Okolo sedmé hodiny večerní byli pak postupně do haly vpuštěni všichni fanoušci, kteří zaujali svá místa a trpělivě vyčkávali na první předkapelu. A po skvělých setech britských kapel The Bottom Line a Mallory Knox, které skončily okolo 21:30, bylo na čase si společně zazpívat s předkoncertním playlistem a s nadšením očekávat příchod Jeffa, Pierra, Seba a Chucka na pódium.

Jestli je tu jedna věc, kterou si můžeme být ohledně NPNHJB turné jistí, pak je to, že v něm nenajdete jediný nudný moment, což jenom prokazuje, jak první album této kapely skvěle prošlo zkouškou času, a jak se i posloupnost jeho písní za sebou velmi dobře přenáší i do prostředí živého koncertu. Žádná prázdná místa nebo trapné chvilky jsou také dalšími charakteristikami této show: každý moment mezi jednotlivými písněmi provází vtipné průpovídky, přesně jak jsme tomu na koncertech SP zvyklí. Kapela také chytře do svého No Pads setlistu zakomponovala bonusovku Grow Up, kdy, jak jsme již měli možnost vidět na USA turné, si Chuck s Pierrem vymění své role: z Chucka se stane spěvák (a stagediver) a z Pierra naopak bubeník. Dodatečný přídavek je pak třešničkou na tomto No Pads dortu: dobře zvolené energetické hity z dalších alb Simple Plan. To také znamená, že poprvé za dlouhou dobu Simple Plan nezakončují svůj set písní Perfect, ale s Welcome To My Life.

Prohlédněte si naše video z Chuckova stage divu v Berlíně:

Narozdíl od amerického turné však Simple Plan musí protentokrát překonat evropské koncerty bez jednoho zásadního elementu: Davida [jeho vysvětlení si přečtěte zde]. Stejně jako na jihoamerickém turné, i zde Davida nahradil fotograf kapely Chady Awad, který pomohl dodat zadní vokály a také baskytaru. Nemusíte se však ničeho obávat – David je stále pevnou součástí kapely. Na obou koncertech si Pierre vyhradil čas k tomu, aby fanoušky ujistil, že i přesto, že s nimi David na turné není, kapela se stále skládá ze všech pěti původních členů, a všichni se nemohou dočkat, až se k nim zase David v pořádku vrátí.

Během koncertu Pierre také nezapomíná představit všechny své spoluhráče z kapely. Podívejte se na naše následující video, které zachycuje právě tento moment, přesně poté, co SP pomohli dalším omdlívajícím fanouškům z pekla davu:

V porovnání s TOFTT koncerty, i přesto, že na NPNHJB kapela primárně hraje jedno jediné album, nabízí tyto koncerty o mnoho víc, než jen to, umisťujíc tak toto turné svou kvalitou ještě nad již zmíněné TOFTT turné. Pokud bychom TOFTT turné ohodnotili 100%, pak by si NPNHJB turné zasloužilo minimálně 120%. Je skutečně velice impozantní vidět, jak kapela dokáže zvládnou odehrát takto silně vyčerpávající set téměř každý večer.

Takže, pokud máte možnost zúčastnit se jakéhokoliv z následujících NPNHJB koncertů, určitě neváhejte a vyražte na ně – tato příležitost se již nikdy nebude znovu opakovat – 15. výročí má No Pads jenom jednou. Nebudete toho litovat, to vám slibuji.

A pokud ještě stále trochu váháte, prohlédněte si celý setlist koncertů v Berlíně a Hamburku:

1. I’d Do Anything
2. The Worst Day Ever