Článek a scan z Alternative Press

V nedávném vydání časopisu Alternative Press, se objevil rozhovor s Pierrem a Chuckem ze Simple Plan a také velice pěkný photoshoot z letošního roku. Rozhovor se zaměřuje především na současný stav hudebního průmyslu – na to jak se kapely vyrovnávají s nízkými prodeji alb, snižujícím se rozpočtům atd. Určitě se nezapomeňte podívat na scan z tohoto časopisu, který nám zaslala Jackie (díky!):

Jaké to bylo si zahrát na Bamboozle Roadshow?

Chuck: Už velice dlouho jsme ve Spojených Státech nejeli turné, takže jsme byli rozhodně velice zvědaví – možná jsme se i trochu obávali – jaké to bude. Chtěli jsme vědět, jestli tam pořád lidi zajímáme a byli jsme uneseni jejich reakcemi. Bylo to velice ujišťující. Lidi z nás byli nadšení a ptali se, „Kde jste ksakru celou tu dobu byli?“ [Směje se.]

Už to bylo více než dva roky od vydání vašeho posledního alba. Jakou největší změnou jste za tu dobu viděli projít hudební průmysl?

Pierre: I v roce 2005 byl počet ilegálních downloadů hudby ohromující. Ale myslím si, že z alb se v dnešní době stala něco jako vaše vizitka. Rozdáte jí lidem tam venku, abyste jim dali vědět kdo jste a doufáte, že přijdou na vaši show. Nikdy nemůžete jednu show zahrát podruhé stejně, což je skvělé. A technologie věci taky hodně změnila. Lidi nyní mohou nahrávat skvěle-znějící desky jen s troškou peněz a troškou nástrojů. Rozhodně je tu díky tomu mnohem víc kapel – takže díky tomu tu bude spíše více malých a středních kapel než těch obrovských, jakými jsou Pearl Jam a Guns N‘ Roses.

S tolika kapelami kolem, jaký vliv měla zvyšující se konkurence na čas a peníze posluchačů?

Pierre V současné době se jedná o bitvu v psaní textů, a kdokoliv napíše nejkreativnější a nejlepší písně vyhrává. My jsme si vždycky brali hodně času mezi alby, protože jsme nechtěli vydat něco co by bylo jen napůl dobré a napůl nic-moc. Možná by pro nás v současné době bylo chytřejší koncentrovat se na několik velkých hitů a zbytku středně-dobrých písní a tak bychom mohli vydávat více alb, ale s tím my nesouhlasíme.

Jak jste se museli přizpůsobit věcem jako snižujícím se rozpočtům pro videa

Chuck: Rozhodně mě to mrzí, protože si myslím, že jsme se chytli zrovna v době, kdy končilo období, kdy člověk mohl být velice kreativní a peníze nebyly skoro žádný problém. Ale teď musí člověk najít mnohem více způsobů, jak být novátorským a dělat věci o trochu levněji. Nemyslím si, že se toho pro nás tolik změnilo. Od začátku jsme trávili více než 300 dní na turné, hráli jsme na místech jako je Malaisie a Filipíny, kam mnoho kapel hrát nejezdilo. Ale teď na tato místa jezdí i ostatní kapely, protože se snaží jezdit po světě co jen to jde, protože prodeje alb jsou velice nízké.

Jsou fanoušci v pohodě s tím, když kapely využívají sponzory k dotování turné a videí?

Pierre: Myslím si, že dnešní fanoušci jsou s tím v pohodě, pokud to nějakým způsobem nemá dopad na samotný produkt, ale v minulosti by taková kapela byla považována za zaprodance. Dokážete si představit Nirvanu jak točí reklamu na auta? Vypískali by je z pódia a už by je nikdy neposlouchali. [Směje se.]

A co takhle společenské sítě jako Twitter nebo Facebook? Jak důležité jsou při uržení spojení s fanoušky?

Chuck: Velice důležité. Už ze začátku, během období naší první desky, jsme říkali, že chceme být tou nejvíce dostupnou kapelou. Myslím si, že si člověk musí zvolit, jestli si chce uchovávat tajemno, nebo jestli chce být otevřený.

Pierre: Vydali jsme DVD, během naší první desky, s názvem A Big Package For You, které zaznamenávalo každý náš krok na turné. Nyní děláme video aktualizace na naší stránce a na Twitteru. Myslím si, že je pro fanoušky zábavné a pro nás taky, ale myslím si, že to prostě musíš udělat. Vždycky je tu někdo jiný tam venku, komu na tom záleží více než tobě.